NOVACADEMIA_LOGOgabinetpsico_v11 copia

 

                                  Resultat d'imatges de CARNEGIE MELLON UNIVERSITY de Pittsburgh change_dyslexia_alfa_small

 

DYTECTIVE: Un joc lingüístic per a detectar la dislèxia, primera causa de l’abandonament escolar al nostre país

La divisió de PSICOPEDAGOGIA i REFORÇ ESCOLAR de NOVACADÈMIA està actualment col·laborant amb una investigació que està duent a terme la CARNEGIE MELLON UNIVERSITY de Pittsburgh, Pennsilvània. Aquesta recerca està encapçalada per la investigadora Luz Rello que, entre altres premis, va ser reconeguda l’any 2013 com la millor investigadora europea, tractant-se de la primera i única investigadora espanyola en rebre el premi European Young Researcher Award.

L’objectiu d’aquesta investigació és descobrir, mitjançant un petit joc d’ordinador, quines mesures podrien permetre la detecció en línia de dificultats en el procés de lectoescriptura. La detecció de les dificultats de lectoescriptura com la dislèxia, és crucial per a l’èxit escolar dels alumnes, tractant-se d’una de les grans causes de fracàs escolar i abandonament dels estudis (el Ministeri d’Educació d’Espanya estima que el 40% de l’abandonament escolar és causat per la dislèxia). Així doncs, un instrument que inclogui diferents jocs lingüístics i que permeti detectar en línia si existeixen dificultats de lectoescriptura o no, pot tractar-se d’una ajuda molt important per a detectar aquestes dificultats abans que afectin negativament en les competències dels nens.

Aquest és el principal motiu que ens ha mogut a formar part d’aquest treball de recerca i a participar-hi amb el convenciment de què en un futur aquesta eina pugui aplicar-se i ser de gran ajut a tots els professionals implicats en el procés d’ensenyament i aprenentatge dels nens.

L’eina, anomenada  DYTECTIVE, és un petit recull de jocs lingüístics amb una durada total d’entre 10 i 15 minuts. Tot i que com dèiem, aquesta investigació es tracta d’un estudi pilot del qual no podem extreure dades de forma individual, ja que es troba en fase de desenvolupament, ens pot servir també com a una eina complementària per a observar i valorar les possibles dificultats que puguin sorgir a l’hora de realitzar les tasques que es demanen, tractant-se d’un valor afegit a les sessions que duem a terme amb nens, nenes i joves en els nostres centres de formació.

A partir del mes d’abril del 2016, rebrem un informe amb els resultats obtinguts així com més endavant, l’article científic.

Si vols conèixer més sobre aquesta recerca científica, et convidem a visitar la següent web: http://www.changedyslexia.org/.

A NOVACADÈMIA estem especialitzats en el suport, atenció i seguiment de nens, nenes i joves amb diferents dificultats a l’aprenentatge, com ara la dislèxia, el TDA i el TDAH, les altes capacitats, la desmotivació vers l’estudi, la manca de seguretat en un mateix, entre d’altres.

Oferim sessions de 60 minuts a un cost molt competitiu conscients de la necessitat de les famílies en recolzar-se amb especialistes que recondueixin aquestes dificultats que afecten directament al rendiment escolar i ajudin els seus fills a treure’n el màxim profit a través de diferents eines.

Com a valor diferencial, els nostres psicopedagogs es coordinen amb les escoles i instituts per a fer un seguiment més personalitzat de l’alumne i treballen conjuntament a tres bandes, escola, família i centre de formació. Aquesta metodologia garanteix una màxima eficiència i una clara millora en els resultats escolars i el desenvolupament individual.

Anaïs Rodríguez

Psicòloga         

psicopedagogia@novacademia.cat